Youtuberek és a Hope Channel (Reménység Média) összefogása

A képernyőktől a lelkekig – Inspiráló evangelizációs kampány Horvátországban

A „Dani odluke” (Döntésnapok) a horvát Hope Channel által szervezett egyedülálló evangelizációs kampány, amely az online nézőket összekapcsolja a helyi adventista közösségekkel. Ennek elérése érdekében a horvátországi Hope Channel két feltörekvő adventista youtuberét, Dario Kovačević horvát lelkészt (@BIBLIJA_n_dianu, 5,01 ezer előfizető) és Nemanja Boričić szerb pszichológust (@NemanjaBoricic, 23,8 ezer előfizető) kérte fel a kampány vezetésére. Együtt öt várost jártak be – Eszéket, Vukovárt, Slavonski Brodot és Zágrábot –, ahol először találkoztak személyesen internetes követőikkel, és motiváló tanításokat tarthattak az evangéliumról.

Utolsó állomásukon a zágrábi Rakovčeva Adventista Gyülekezetben Kovačević és Boričić együtt prédikált, amelyben szó szerint sugározták magukból az energia és a barátság légkörét. Szerbia és Horvátország történelmére, valamint valószínűtlen barátságára gondolva Boričić megjegyezte: „Ez az egység maga az evangélium. Különbözőek vagyunk, lélekben azonban mégis egyek vagyunk.”

Illés történetét tematikus szálként használva minden elmélkedéshez, Kovačević és Boričić minden este gyakorlatias és mélyenszántó üzeneteket osztottak meg a jelenlevőkkel. „A kiszáradt patak egy új évszak kezdetét jelzi az életedben” – mondta Kovačević egyik este, az 1. Királyok 17-én elmélkedve. Egy másik este Boričić a depresszió témáját tárta fel, és azt, hogy Isten hogyan kezeli azt, majd egy történettel is illusztrálta. Illés Hórebbe menekül. „Isten nem kritizálja vagy ítélkezik felette, hanem kérdéseket tesz fel, és új látásmóddal segíti a folyamatot” – mondta Boričić, kiemelve Isten empátiás módszerének alkalmazásának fontosságát.

A november 10-től 16-ig tartó pleáris alkalmakon zsúfolásig megtelt a gyülekezet, 150-en voltak jelen (kb. 20%-uk vendég volt), 250-350 néző nézte az élő közvetítést, a későbbiekben pedig 9000-en nézték a videókat a hét során.

Lelkileg és technikailag is felkészülve
A zágrábi csapat semmit sem bízott a véletlenre. Minden este imaharcosok egy csoportja gyűlt össze, hogy imádkozzanak az üzenetet hallgató emberekért. Eközben a médiacsapat, egy hét önkéntesből álló lenyűgöző csoport, Boris Brkić vezetésével, öt kamerát, élő keverést és streamelést intézett a YouTube-on.

„Ez az első alkalom, hogy ezt csinálom, de az imacsapat egyik tagja vagyok” – osztotta meg Alan Požgaj. „Fél órával a előadások kezdete előtt találkozunk az előadókkal és imádkozunk. Aztán amíg ők prédikálnak, mi a gyülekezet egy kis szobájában maradunk, és egész idő alatt imádkozunk. Imádkozunk Isten Lelkéért, angyalaiért és mindenért, ami történik… az élmény lenyűgöző. Libabőrös vagyok tőle!”

„Ismerek egy nőt, aki megnézte az egyik YouTube-csatornánkat, aztán talált egy helyi gyülekezetet, és végül megkeresztelkedett” – kommentálta Brkić, hangsúlyozva a kampány YouTube-on való elérhetővé tételének fontosságát. „Igyekszünk bővíteni online közösségünket, amelynek mára nagyjából 10 000 feliratkozója van. Három éve kezdtük a COVID alatt; még az elején tartunk… de Isten megsegít minket, és rengeteg jó visszajelzést és áldást kapunk.”

A szinergia története
Neven Klačmer lelkipásztor, a Horvátországi konferencia titkára és kommunikációs igazgatója szerint ezt az evangelizációs kampányt a legjobban a „szinergia” jellemzi. „Dario a kezdetektől fogva részt vett a horvátországi Hope Channel-nél. Két éve elköltözött Zágrábból (ahol a Hope Channel székhelye található), és saját YouTube-csatornát indított; sokan elkezdték követni őt.”

„Ezután felvette a kapcsolatot Nemanjával Szerbiában, és mindketten elfogadták a meghívást, hogy horvátországi turnéra induljanak, hogy saját YouTube-csatornájukat és a Hope Channelt is népszerűsítsék” – nyilatkozta Klačmer. Az, hogy sok követőjük személyesen találkozott velük minden városban, „segített áthidalni a digitális és az analóg gyülekezet közötti szakadékot”.

Ahelyett, hogy vetélytársként tekintenének egymásra, „azt gondoltuk, hozzuk őket a Hope Channel égisze alá; ilyen szinergiával mindannyian erősebbek lehetünk, mint egyénenként” – magyarázta Klačmer.

Mi a következő lépés?
A Döntésnapok bevezető kampányként szolgálnak, előkészítve az utat az idén decemberre tervezett Krisztus Európáért kezdeményezéshez. „A legtöbb ember, aki részt vett a négy városban a túrán, készen áll a Biblia tanulmányozására. Sok videónkat nézték a COVID-19 világjárvány idején. Tehát ez egy lehetőség a kapcsolatteremtésre kimozdítva őket a képernyő mögül” – magyarázta Klačmer. Valóban, Eszéken, Vukováron, Slavonski Brodban és Zágrábban a helyi lelkészek már megállapodnak a Biblia tanulmányozásának időpontjáról és időpontjáról a kampányban részt vevő néhány vendéggel – ez ígéretes kezdet!

„Szeretnénk, ha a digitális evangelizáció állna a középpontban” – mondta Klačmer. „Megtanuljuk, hogy néha túlterheljük magunkat a rengeteg projekttel, amelyek csak a felszínt kapargatják. Azt tapasztaljuk, hogy a legjobb, ha egyetlen nagy projektre koncentrálunk, és a digitális evangelizáció összehozhatja az összes gyülekezeti osztályt, különleges szinergiát eredményezve.”

A cikk forrása: https://ted.adventist.org/news/youtubers-and-hope-channel-unite