Egy nap online, egy nap személyes találkozás a digitális Közel-Keleten

Minden egyházi média integrálása a Közel-Kelet életének befolyásolására

Ahogyan Ahmad meséli, utazása nem kezdődött semmi szokatlannal: Egyik nap a telefonomon böngésztem. Ez teljesen normális egy közel-keleti fiatal férfi számára, ahol az átlagember személyes idejéből napi 230 percet tölt a mobiltelefonon való böngészéssel.

Ami azonban megállította Ahmadot görgetés közben, az katalizátorként működött, amely megváltoztatta az életét.

„Láttam egy linket a Biblia megbízhatóságának tudományos kutatásáról.” Kíváncsian Ahmad úgy döntött, hogy rákattint. Meglepetésére talált egy automatizált tanulmányt, amely bemutatja, hogyan őrizték meg a Bibliát, és hogyan lehet benne megbízni. Nem sérült, ahogyan tanították neki.

„Bár a tartalom ellentmondott mindennek, amit nem keresztényként hiszek, minden egyes előadást végignéztem” – mondta Ahmad. Minden egyes lecke után arra vágyott, hogy többet tudjon meg a Bibliáról.

„A sorozat végén lehetőség nyílt egy online oktatóval többet tanulni Jézusról és a Bibliáról” – folytatta. „Teljesen megdöbbentettek Jézus csodái, együttérzése és szeretete. Mondtam az oktatómnak, hogy tovább szeretnék tanulni.”

Ahmad örült, amikor két úriember minden héten meglátogatta, hogy személyesen tanulmányozzák a Bibliát. Néhány hónap elteltével elfogadta a meghívásukat, hogy részt vegyen egy kis tanulmányozó csoportban az otthonukban. Barátság és lelki élet lett a folytatása döntésének.

Gondosan irányított utazása Isten Igéjében azonban nem volt véletlen egybeesés sorozata. Jóllehet Isten csodatevő erejét jelzi, a Közel-Keleti és Észak-Afrikai Unió Missziójának (MENAUM) imádságos erőfeszítését is jelképezi egy olyan szándékos stratégia kidolgozására, amellyel találkozási lehetőséget teremt a közel-keleti fiatalok generációjával, akik óriási kihívásokkal néznek szembe, és a digitális média erős befolyása alatt vannak.

„A digitális média megváltoztatta a nem keresztény fiatalok gondolkodását, életvitelét és kapcsolatépítését” – mondta Rick McEdward, a MENAUM elnöke. „A nem hagyományos értékek és kultúrák megjelenését láthatjuk a média behatásának köszönhetően.”

A MENAUM egyik korai, 2018-ban megtett lépése ezekkel a trendekkel kapcsolatos. Egy professzionális kutatócég által a régióban végzett terepfelmérés meghatározta a régió törzsközönségét, az általuk legjobban értett nyelvet, valamint a velük való kapcsolattartás leghatékonyabb platformjait.

A misszióvezetők, az evangéliumi munkások és a médiaszakemberek találkoztak, és megküzdöttek a felmerülő dilemmákkal. A következtetés nyilvánvaló volt: az egyháznak integrálnia kell a változatos médiát, és minimálisra kell csökkentenie az egymást átfedő erőfeszítéseket, a szétválasztott projekteket, sőt a versenyt is.

„Újra kellett értékelnünk a hagyományos egyházi részlegeket és az összes médiaszolgálatunkban részt vevő munkafolyamatot” – jegyezte meg Chanmin Chung, aki közvetlenül részt vett a kutatási és átszervezési folyamatban…

És hol van most Ahmad? Ma egy kis csoport hűséges, teljesen integrált tagja. „Most az új barátaimmal azon vagyunk, hogy megismerjük ezt a csodálatos Jézust” – kiáltja Ahmad, nyilvánvalóan arra számítva, hogy még van mit tanulnia.

Csak az ő öröme kell ahhoz, hogy emlékeztesse az újonnan megszervezett Trans-Media Group MENA-t kritikus evangelizációs szerepükre, mert azért imádkoznak, hogy egy napon ne kelljen többé böngésznie az internetet. Személyesen, szemtől szembe fog találkozni Jézussal.

A cikk forrása:
https://www.statista.com/statistics/1010844/time-spent-on-mobile-internet-middle-east-north-africa

Kathie Lichtenwalter
Libanon, Közel-Keleti és Észak-Afrikai Unió Missziója