Az innováció megerősítése

NK11

Balról jobbra: Paulo Macedo (EUD kommunikációs igazgató), Erik Hook, Ryan Daly, Timi Bahun, Vanesa Pizzuto (TED kommunikációs társigazgató), Elisa Ghiuzan, Nemanja Jurisic, Miljan Dukic és David Neal (TED kommunikációs igazgató).

Lelkes fiatal digitális úttörők a 2024-es GAiN Europe-on

2024. november 20. | Budva, Montenegró [Vanesa Pizzuto]

A 2024. évi GAiN Europe konferencián a kreatív fiatalok kerültek a középpontba, akik több mint 280 globális egyházi vezetőt vettek le a lábukról az evangélium online megosztásának újszerű megközelítéseivel. A vasárnap délutáni program során ezek a digitális úttörők bemutatták, miként terjesztik a reményt a digitális világban is a közösségi média és más innovatív módszerek alkalmazásával.

A „Young Creatives Competition” (Kreatív fiatalok versenye) keretében a Transzeurópai (TED) és az Intereurópai (EUD) Divíziók nyolc inspiráló fiatal influencert támogattak, akik így részt vehettek a GAiN Europe-on, és több mint 42 ország egyházi vezetőivel oszthatták meg munkájukat. Felismerve, hogy a médiakonferenciák a fiatalabb influencerek és médiabarátok számára költséges lehet, a TED és az EUD külön alapot hozott létre részvételük támogatására. A jelentkezőket arra kérték, hogy nyújtsanak be kétperces videókat, amelyekben részletesen bemutatják az evangélium közösségi médiában való megosztására irányuló kreatív stratégiáikat. A leginspirálóbb pályaműveket kiválasztották, így ezek a kreatív fiatalok minden anyagi támogatást megkaptak arra, hogy részt vegyenek a GAiN Europe-on, innovatív meglátásaikat szélesebb közönség elé tárhassák, és más szakemberekkel kapcsolatokat építsenek ki.

Ryan Daly elmagyarázza a GAiN résztvevőinek, hogyan készít reeleket a londoni Croydonban található gyülekezetének, amely világszerte több tízezres közönséget tudhat magáénak.

Az idei kreatív fiatalok…

Liubov Zamorska, a 25 éves ukrán (jelenleg Lengyelországban élő) írónő a közönséget az augmentált vagy kiterjesztett valóságra épült könyveivel nyűgözte le, amelyeket úgy tervezett, hogy a fiatal olvasók a telefonjuk segítségével Dániel szobráról vagy Noé bárkájának belsejéről készült animációkhoz férhessenek hozzá. „A kiterjesztett valóság sokkal vonzóbb és magával ragadóbb élményt nyújt” – magyarázta Zamorska, aki grafikus és illusztrátor is. „Amint [az olvasók] ráirányítják a telefonjuk kameráját egy oldalra, valami elképesztő dolognak lesznek tanúi. A kiterjesztett valóság a szemük előtt kelti életre a bibliai történeteket!”

Zamorska, aki nemrég nyitott TikTok-fiókot, az evangélium megosztására használja a platformot, és az egyik videóját már 25.000-en látták. „Hány évembe telne, hogy személyesen elérjek ennyi embert?” – elmélkedett Zamorska, és arra bátorította a résztvevőket, hogy a közösségi médiát használva érjék el milliók szívét.

Ryan Daly, egy 24 éves angol, díjnyertes filmkészítő megosztotta, hogyan használja a közösségi médiát és vágási készségeit, hogy a londoni Croydonban található helyi gyülekezete számára reel videókat készítsen (TikTokra és Instagramra). Munkájának köszönhetően TikTok-fiókjuknak már több mint 62.000 követője van, és a legnézettebb videójukat több mint 3 millióan látták az Instagramon.

Nemanja Jurišić és Miljan Dukič, Szerbiából és Montenegróból, bemutatták új YouTube-csatornájukat, az „NT Podcast”-ot. A 2023-ban létrehozott csatornának már közel 7000 követője van. Az NT Podcastban Jurišić, a 27 éves mikroszámítógép-elektronika szakos hallgató és Dukič, a 24 éves biotechnológia szakos hallgató a tudomány és a vallás közötti kapcsolatokat vizsgálja. Bibliai akadémikusokkal és természettudósokkal készítenek interjúkat, amelyek során olyan különböző témákat vizsgálnak meg, mint például a régészet, a kreacionizmus, az egészségügy és még sok más. A páros, akik már saját teremtés-szemináriumot is tartottak, lefordították szerb nyelvre Leonard Brand “Creation? Really? A Conversation” (Teremtés? Igazán? Egy beszélgetés) című könyvét, hogy segítsenek az embereknek jobban megérteni a Bibliát, és hogy »a bibliai értékeket és Istent közelebb hozzák az emberekhez«.

Milan Dukic (balra) és Nemanja Jurisic a YouTube-on osztják meg az evangéliumot.

Timi Bahun, egy 21 éves szlovén fiatalember, aki jelenleg üzleti és menedzsment szakon tanul, megosztotta, hogyan döntött úgy, hogy személyes közösségi média fiókjait (TikTok és Instagram) inkább az evangélium megosztására használja, mint „személyes haszonszerzésre”. Bahun azt mondja, hogy az általa készített tartalmak „olyan bibliai igeverseken alapulnak, amelyek segítettek nekem vagy felemeltek… mert úgy gondolom, hogy ezekkel más fiatalok is rezonálnak a közösségi médián”. Bahun pozitív visszajelzéseket kapott a videóit megtekintő emberektől, és néhányan azt mondták, hogy egy-egy videó „válasz az imáikra”.

„Nem várhatom el az emberektől, hogy megértsenek, ha olyan nyelvet használok, amelyet nem beszélnek” – mondta Elisa Ghiuzan.

Elisa Ghiuzan, aki nemrég fejezte be teológiai tanulmányait a Villa Aurora Egyetemen, úgy döntött, hogy a közösségi médiát az evangélium megosztására fogja használni. Amikor érezte az elhívást erre a feladatra, olyan könyveket kezdett el olvasni, mint „The Gospel According to TikTok” (A TIkTok szerinti evangélium), hogy megtanulja, hogyan lehet a legjobban megszólítani a fiatalabbakat. „Nem várhatom el az emberektől, hogy megértsenek, ha olyan nyelvet használok, amelyet nem beszélnek” – mondta, miközben megosztotta, miképp fejlesztett ki olyan módszert, amellyel online is hitelesen kommunikálhat.

Viktoriia Levina, egy kreatív ukrán fiatal hölgy, távollétében kapott elismerést gyermekkönyv-projektjéért, mivel nem tudott részt venni a GAiN Europe-on.

Erik Hook, egy spanyolországi animátor és videojáték-producer utolsóként osztotta meg projektjét. Hook a 3:16, egy animációs és videojáték-gyártó cég alapítója, amelynek célja a keresztény kezdeményezések támogatása. Hook jelenleg gyerekeknek szóló 3D-s animációs filmeken dolgozik, és lenyűgöző, inspiráló előzeteseket osztott meg legújabb produkcióiból, a cserkészetre alapuló „Universal Club” és a „Crown of Life” című betlehemes meséjéből.

Az innováció megerősítése

„A kreatív fiatalok kezdeményezés jelentős lépést jelent egy fontos cél felé, ami az egyháztagok bevonása a digitális misszióba” – mondta Paulo Macedo, az EUD kommunikációs igazgatója. „Ezek a digitális bennszülöttek tettekben is megmutatták kreativitásukat és a misszió széleskörűségét” – zárta gondolatait.

„Tudjátok, mit szeretek ezekben a digitális misszionáriusokban?” – kérdezte David Neal, a TED kommunikációs igazgatója. „Három dolgot: először is, hogy szívükön viselik az evangéliumot. Másodszor, a képzelőerejüket használják arra, hogy kapcsolatot teremtsenek az emberekkel, és harmadszor, nagyszerűen értik, hogy csak akkor teremtünk kapcsolatot az emberekkel, ha az ő nyelvükön beszélünk!”.

Ahogy ezek a fiatal digitális misszionáriusok a színpadon bemutatták, az evangélium üzenete akkor juthat el átalakító módon a szívekhez, ha a kreativitás és a bátorság támogatva van, és a társadalom megfontolt és tudatos erőfeszítéseket tesz az inkluzivitás elősegítésére.

[Fotók: Adventist Media Exchange, Nikolay Stoykov és Tor Tjeransen]

Videó: Liubov Zamorska.

Forrás: https://ted.adventist.org/news/empowering-innovation/